Call Centar:
+381 (0) 21 472 52 33

+381 (0) 21 472 52 32
Call centar svakog dana
od 8:00 do 19:00

     

Najčešća pitanja Putnika El. pošta

Opšta pitanja

Gde "AVIO KOMPANIJE" lete i kolike su cene?
Sve informacije o Redu letenja, aktuelnim vremenima poletanja i sletanja, kao ipromotivnim akcijama i o još mnogo zanimljivih činjenica o našoj Kompaniji, naći ćete na stranicama našeg sajta.

Da li "AVIO KOMPANIJE" imaju Frequent Flyer Program?
Da. "AVIO KOMPANIJE" ima program za naše lojalne putnike pod nazivom Let više. Više informacija o našem programu, kao i način da i Vi postanete član našeg programa, naći ćete na stranicama našeg sajta.

Da li mi je potrebna viza?
To zavisi od Vaše nacionalnosti ubeležene u pasošu i od vrste pasoša koji posedujete. Detaljnije informacije o zemljama za koje je potrebna viza potražite na našem sajtu u posebnom delu o vizama. Radi Vaše potpune sigurnosti, poželjno je da se obratite lokalnoj ambasadi zemlje u koju nameravate da putujete.

Moj pasoš ističe uskoro. Da li još uvek mogu da putujem?
Bilo bi dobro, da unapred, pre početka putovanja, obezbedite važnost svog pasoša (neke destinacije zahtevaju da Vaš pasoš ima određenu dužinu trajanja). Kontaktirajte najbližu lokalnu ambasadu zemlje u koju nameravate da putujete.

Ako tranzitiram kroz Beograd, mogu li napustiti aerodrom?
To zavisi od nacionalnosti koja je ubeležena u Vašem pasošu i od vrste pasoša koji posedujete. Ako Vi želite da napustite aerodrom dok ste u tranzitu, potražite na našem sajtu viza info, gde ćete dobiti željene informacije.

Kakva je razlika između različitih klasa?
Razlika između različitih klasa je u nivou usluge koja se pruža. Tako putnici Poslovne klase mogu uživati u raznovrsnijem obroku, mogu uneti veću količinu prtljaga, imati komfornije sedište i bolju zabavu na letu od putnika ekonomske klase, posebno čekiranje i posebne čekaonice na nekim aerodromima.

Želim da putujem sa bebom. Da li postoje posebne olakšice za putnike koji putuju sa bebom?
Dete do 2 godine starosti smatra se bebom (infante). Pored konstantne pažnje našeg osoblja, možete uneti u kabinu i kolica koja se sklapaju, možete prilikom rezervacije naglasiti da želite specijalan obrok za decu koji je besplatan. Beba ima pravo na 10 kilograma besplatnog prtljaga.

Mogu li putovati kada sam trudna?
Da, ali samo do 28. nedelje trudnoće (7 meseci), možete putovati kada ste trudni i bićete predmet stalne brige i pažnje našeg osoblja tokom putovanja. Posle tog roka, neophodno je da, kada rezervišete kartu, obavestite naše osoblje o Vašem stanju, kako bi dobili, u cilju Vaše potpune sigurnosti, saglasnost od "AVIO KOMPANIJE"-ovog lekara da putujete avionom.

Može li moje dete putovati na "AVIO KOMPANIJE"-ovim letovima, samo?
Ako Vaše dete ima od 5 do 11 godina starosti, može putovati samo na domaćim i međunarodnim evropskim letovima, a od 7 do 11 godina na linijama prema SAD, Kanadi i Australiji, bez pratnje. Ako je Vaše dete staro od 5 do 7 godina, a vozi se na dugim linijama, biće potrebno da platite kartu odrasle osobe, jer je uključena usluga o konstantnom staranju tokom putovanja. Inače, najmlađe dete koje može putovati kao nepraćeno dete avionom, je beba stara 1 mesec. Posle 12 godina starosti, Vaše dete se smatra kao običan putnik i ne može ići kao nepraćeno dete. Ako želite više da saznate o ovom pitanju, posetite stranicu Uslovi prevoza ili kontaktirajte najbliže predstavništvo "AVIO KOMPANIJE"-a.

U kojim slučajevima se zahteva pratilac na putu?
Pratilac na putu je neophodan za decu mlađu od 5, odnosno 7 godina na dugim linijama. "AVIO KOMPANIJE" obezbeđuje pratioca (stjuardesu), koja se isključivo stara o detetu tokom čitavog putovanja, pa roditelji plaćaju pratiocu kartu odrasle osobe u jednom pravcu. Pored toga, neophodnost pratilioca na putu nepokretnom putniku, određuje "AVIO KOMPANIJE"-ov lekar.

Da li zahtevate medicinske nalaze za putnike sa medicinskim problemima koji traže specijalne usluge?
Ne, u većini slučajeva. Takav putnik će imati pažnju našeg osoblja tokom putovanja, ali je neophodno da prilikom pravljenja rezervacije skrene pažnju o prirodi svoje bolesti. Medicinski nalazi se zahtevaju samo u slučaju da postoji pretpostavka da letenje avionom može da pogorša zdravstveno stanje putnika, a u izrazito kompleksnim slučajevima "AVIO KOMPANIJE"-ov lekar će tražiti dodatne informacije o putnikovom zdravstvenom stanju.

Ja imam teškoće u kretanju. Kakve pogodnosti su mi na raspolaganju na aerodromu i u avionu?
Potrebno je, pre svega, da skrenete pažnju na to prilikom pravljenja rezervacije. Prema nivou sposobnosti kretanja određuje se i pomoć. U lakšem slučaju, invalidska kolica će Vas sačekati kod šaltera za čekiranje prtljaga i prevešće Vas do gejta. U avion ćete ući sami. U težem slučaju, ako Vam je ulazak u avion problem, specijalnim kolicima bićete uneti u avion. U najtežem slučaju totalne nepokretnosti, možete putovati jedino uz odobrenje "AVIO KOMPANIJE"-ovog lekara, koji će odrediti da li je potreban pratilac.

Koje su olakšice za putnike koji se teško snalaze?
Putnici preko 80 godina starosti ili oni koji ne govore jezik zemlje na čijem se aerodromu vrši tranzit, naše osoblje će sačekati i pomoći im oko transfera na drugi let. Potrebno je samo, da nas prilikom pravljenja rezervacije obavestite o tome.

Može li pas-vodič (uslužni pas) da prati putnika u kabini?
Može bez obzira na veličinu, ako pas koji vodi putnika koji je slep, ima kratak povodac i zaštitnu korpu. U tom slučaju ni jedna druga životinja ne može se primiti u kabinu aviona.

Imam još pitanja. Gde mogu tražiti dodatne informacije?
Za sve dodatne informacije kontaktirajte nas direktno.

Rezervacija karte

Da li mogu da pregledam Red letenja i raspoložive cene bez pravljenja rezervacije?
Možete neobavezno da pregledate Red letenja i tarife, što će predstavl"AVIO KOMPANIJE"i prvi korak u upoznavanju naše ponude, a uključićete se u rezervacioni sistem, tek kada se odlučite da napravite rezervaciju.

Koliko vremena unapred ja mogu rezervisati moj let?
Možete da rezervišete let oko 300 dana unapred.

Da li je neophodno da potvrdim i proverim moju rezervaciju nekoliko dana pred let?
Neophodno je da 24 sata pred let ponovo potvrdite i proverite svoju rezervaciju, da bi bili potpuno sigurni, pošto do promena ipak dolazi iz različitih razloga, naročito ako je prošao duži vremenski period od pravljenja rezervacije.

Koliko košta storniranje rezervacije?
Poželjno je da se, prilikom rezervacije i kupovine karte, informišete o uslovima prevoza, gde su i uslovi za storniranje rezervacije na kupljenu kartu. Storniranje rezervacije, bez kupovine karte ne povlači nikakve penale. Mi ćemo zadržati naše pravo da storniramo Vašu rezervaciju, ako Vi niste u mogućnosti da kupite kartu u dogovorenom roku, da bi je dali nekom drugom ko čeka na nju.

Da li mogu dobiti određeno sedište kad rezervišem kartu?
Možete dobiti određeno sedište koje želite, ali ne kada rezervišete kartu, već ćete to zahtevati kad budete čekirali prtljag.

Ako je otkazan moj let, kakva je procedura da zahtevam povraćaj novca?
Prvo ćete kontaktirati Službu rezervacija "AVIO KOMPANIJE"-a ili lokalno predstavništvo "AVIO KOMPANIJE"-a gde ste kupili kartu i po određenoj proceduri dobićete novac nazad.

Mogu li zahtevati specifičan tip obroka na letu ili neku drugu uslugu?
Prilikom pravljenja rezervacije možete zahtevati tip obroka koji želite prema ponudi koja Vam bude prezentovana. Može Vam se obezbediti i obeležavanje bilo koje vrste jubileja (rođendani, godišnjice i sl.), specijalnom tortom, što takođe treba da najavite prilikom rezervacije karte. Ova usluga se ne plaća posebno.

Da li postoje neki specijalni obroci za decu i bebe na letu, koji mogu da se rezervišu unapred?
Postoje specijalni obroci za decu. O sadržini obroka možete se informisati pri pravljenju rezervacije.

Kupovina karte

Na koje sve načine mogu platiti svoju kartu?
Vašu kartu možete da platite gotovim novcem, kreditnom karticom ili virmanom (ako kartu kupujete preko firme).

Da li su aerodromske takse uključene u cenu moje karte?
Nažalost, ne uvek. Na nekim aerodromima će od Vas zahtevati da na licu mesta platite taksu. Poželjno je da se prilikom rezervacije ili kupovine karte informišete na koji način se na početnom i odredišnom aerodromu vašeg leta plaća aerodromska taksa, odnosno da li je ušla u cenu karte ili nije.

Imaju li stariji putnici popust i koliki je?
Stariji putnici imaju popust u zavisnosti od starosti, destinacije na kojoj putuju, datuma putovanja i vrste tarife koju uzimaju. Potrebno je da za detaljnije informacije kontaktirate najbliže "AVIO KOMPANIJE"-ovo predstavništvo.

Mogu li ja dobiti refundaciju na neiskorišćenu kartu?
Ako ste rezervisali i kupili kartu kod "AVIO KOMPANIJE"-a, potrebno je da kartu donesete u najbliže lokalno "AVIO KOMPANIJE" predstavništvo i ispunite Zahtev za refundaciju. Refundacija će se izvršiti u skladu sa tarifnim i ostalim uslovima pod kojima ste kupili kartu.

Izgubio sam kartu. Šta da radim?
Potrebno je da se odmah obratite najbližem lokalnom predstavništvu "AVIO KOMPANIJE"-a, gde ćete popuniti Izjavu o izgubljenom dokumentu i gde će se sačiniti Zapisnik o načinu na koji je karta izgubljena. Vi ćete kupiti novu kartu, a stara će se oglasiti nevažećom. Kada prođe 6 meseci od isteka važnosti karte, a izgubljena karta se nigde ne realizuje, Vi ćete novac kojim ste ponovo kupili kartu, dobiti nazad. Ako nemate dovoljno novca za kupovinu nove karte, "AVIO KOMPANIJE" će Vam omogućiti da za 100 USD dobijete novu kartu (za sve kategorije putnika pa i decu do 2 godine važi ova tarifa). U ovom slučaju nećete imati pravo na povraćaj novca za izgubljenu kartu, ni kada prođe 6 meseci, od isteka njene važnosti.

Čekiranje prtljaga

Koliko najranije pre polaska mog leta moram biti na aerodromu?
Savetujemo Vam da dođete na aerodrom na vreme, kako bi se nesmetano obavili prijem prtljaga, sve kontrole i ukrcavanje u avion. Potrebno je da budete na aerodromu 1,5 sat pre polaska domaćeg leta, 2 sata pre polaska evropskog međunarodnog leta i 2,5 sata pre polaska interkontinentalnog leta.

Koliko najkasnije pre polaska mog leta mogu da se pojavim d čekiram svoj prtljag?
Zadnji momenat kada ćete moći da čekirate svoj prtljag i obavite sve formalnosti pre ulaska u avion je 30 minuta pre polaska vašeg leta. Posle tog vremena šalter se zatvara kao i vaš let i više nema mogućnosti ulaska, da bi avion mogao da poleti na vreme.

Da li mogu da čekiram svoj prtljag do krajnje destinacije?
Da, prtljag možete da čekirate do krajnje destinacije, bez obzira na promene aviona i prevozioca na ruti, ukoliko je to dogovoreno između prevozilaca i ukoliko ne pravite stopover duži od 24 časa.

Kakva su ograničenja za prtljag koji predajem?
Dozvoljena težina prtljaga koji se predaje i prevozi besplatno je:

- 30 kg za prevoz u poslovnoj klasi,
- 20 kg za prevoz u ekonomskoj klasi,
- 10 kg za decu do 2 godine (infante).

Šta biva ako moj prtljag prelazi dozvoljenu težinu?
Ako Vaš prtljag prelazi dozvoljenu težinu, svaki kilogram preko toga tretiraće se kao višak prtljaga i on se plaća direktno na šalteru za čekiranje prema određenom cenovniku po kilogramu. Detaljnije informacije možete dobiti u najbližem lokalnom predstavništvu "AVIO KOMPANIJA"-a.

Ručni prtljag

Kakva su ograničenja za ručni prtljag koji se unosi u kabinu?
Možete uneti jednu torbu po osobi, težine do 10 kilograma. Maksimalna dimenzija (dužina + širina + visina) može biti do 115 cm.

Mogu li uneti muzičke instrumente u kabinu?
Muzičke instrumente koje možete bez problema držati u krilu, možete uneti u kabinu. U kabinu možete uneti i veće muzičke instrumente (čiji obim ne prelazi okvire vrata), kao i izuzetno skupe manje muzičke instrumente, ali oni moraju biti upakovani u kutije, moraju se unapred najaviti, dobiti saglasnost o prevozu i za njih rezervisati posebno sedište. Instrumenti ne smeju sadržati nikakvu opasnu materiju ili artikal koji se ne sme unositi u avion.

Da li mogu mog kućnog ljubimca uneti u kabinu sa mnom?
Možete. Da bi obezbedili svoju, i sigurnost drugih putnika, potrebno je da najavite i rezervišete prevoz Vašeg ljubimca (kuce, mace, ptice i ostale sitne kućne ljubimce) u lokalnom "AVIO KOMPANIJA" predstavništvu uz potrebnu dokumentaciju i zdravstvenu potvrdu za Vašeg ljubimca. Vaš ljubimac ne može imati više od 10 kilograma zajedno sa kavezom (korpom) koju ste mu po propisima obezbedili, a njihova težina se naplaćuje kao višak prtljaga po važećoj tarifi.

Koje životinje se ne mogu uneti u kabinu?
Sve životinje koje su teže od 10 kilograma, koje nemaju kavez (korpu), nisu prijavljene na carini i nemaju potrebna dokumenta.

Da li mogu da koristim moj CD plejer, mobilni telefon i Laptop u kabini?
Prevoz elektronske opreme je dozvoljen u kabini, ali te aparate ne možete koristiti u kabini, radi Vaše sigurnosti i sigurnosti drugih putnika, jer ometaju elektronsko navođenje aviona.

Mogu li uneti kolica za bebu u kabinu kao ručni prtljag?
Možete uneti samo kolica koja se sklapaju.

Stvari koje se ne mogu prevoziti avionom

Koje stvari se ne mogu prevoziti avionom, ni u ručnom, ni u predatom prtljagu?
Da ne bi doveli u opasnost sebe i druge putnike u avionu, u avion se ne smeju unositi:

- lako zapaljive i eksplozivne materije i gasove,
- municija,
- zapaljive tečnosti i kiseline,
- šibice u većim količinama,
- otrovne, infektivne i radioaktivne predmete i materije.

Ove materije mogu se prevoziti samo kao roba i pod striktno određenim uslovima.

Pušenje u kabini

Koji letovi "AVIO KOMPANIJA"-a su nepušački?
Na domaćim i međunarodnim linijama "AVIO KOMPANIJA"-a pušenje nije dozvoljeno za sve vreme trajanja leta.

Kupovina u avionu

Gde mogu pogledati izbor artikala koji se kupuju u avionu?
Možete da pogledate naš kompletan asortiman prodaje u avionu na stranicama našeg sajta kao i u "AVIO KOMPANIJA"-ovoj Reviji koja se nalazi u avionu ispred Vašeg sedišta.

Koji je način plaćanja kada se kupuje u avionu?
Možete platiti gotovim novcem ili kreditnom karticom (DINERS).

Neprispeli prtljag

Prijavite nam ako vaš prtljag nije dopremljen
U slučaju da Vaš registrovani prtljag ne stigne na odredište letom Avio Airways-a kojim ste putovali, molimo Vas da o ovome odmah obavestite "Službu traganja za prtljagom", pre nego što napustite aerodrom.

Naše osoblje će na osnovu vaše izjave pristupiti otvaranju zapisnika o neprispeću prtljaga pod nazivom "Izveštaj o neregularnostima sa prtljagom" (Property Irregularity Report), kao i unošenju svih potrebnih podataka u automatizovan globalni sistem traganja za prtljagom "World Tracer". Nakon toga, dobićete kopiju "Izveštaja o neregularnostima sa prtljagom" sa jedinstvenim brojem zapisnika.

Prtljag koji nije pronađen u toku prvih pet dana
Avio Airways čini sve u svojoj moći da pronađe Vaš prtljag u što kraćem roku i da Vam ga dostavi bez naplate. Kontaktiraćemo Vas kako bismo dogovorili vreme isporuke.

Naša kompanija će pronaći većinu neprispelog prtljaga u toku 24 časa. Ipak, u retkim slučajevima može se desiti da "Služba traganja za prtljagom" ne pronađe prtljag u toku pet dana. Ako se to dogodi, molimo Vas da popunite Listu sadržaja prtljaga, i da je predate na Aerodromu.

Ukoliko ne dostavite ovaj obrazac, to može uzrokovati produženje procesa traganja za Vašim prtljagom i eventualnog odštetnog postupka.

Nadoknada štete nastala usled gubitka prtljaga
Ako Vaš prtljag nije pronađen u roku od 30 dana, stičete pravo da podnesete "Službi reklamacija" zahtev za nadoknadu štete, dok mi nastavljamo potragu za prtljagom do isteka 100 dana. Nakon 100 dana prtljag se smatra izgubljenim.

Preporučujemo Vam da čuvate putna dokumenta, kako biste bili u mogućnosti da na propisan način podnesete zahtev za nadoknadu štete, u slučaju da je Vaš prtljag izgubljen.

Odgovornost za gubitak, kašnjenje ili oštećenje registrovanog prtljaga
Želimo da napomenemo da Avio Airways poštuje i primenjuje međunarodne konvencije o odgovornosti prevozioca (Varšavsku Konvenciju i Haški Protokol), kojima se definiše ograničena materijalna odgovornost za oštećeni, zakasneli i izgubljeni prtljag. Ukoliko je unapred izjavljena veća vrednost i za to izvršena dopunska naplata, odgovornost Avio Airways-a biće ograničena utvrđenom većom vrednošću.

Avio Airways, prema definisanim "Uslovima prevoza", ne preuzima odgovornost za gubitak, kašnjenje ili oštećenje lako-lomljivih predmeta, lako-kvarljivih materija, novca, nakita, predmeta od plemenitih metala, hartija od vrednosti, obveznica i drugih dragocenosti, poslovnih dokumenata ili trgovačkih uzoraka koji se nalaze u registrovanom prtljagu, sa ili bez znanja Avio Airways-a.

Saveti za putovanje
nikada ne pakujte važne ili vredne stvari u registrovan prtljag (npr. lekovi, važni dokumenti, kreditne kartice, hartije od vrednosti, novac, nakit, ključevi, kamere, telefoni i slični elektronski uređaji),
zaključajte prtljag i pričvrstite nalepnicu sa imenom i prezimenom i adresom na unutrašnju i spoljašnju stranu prtljaga.

Oštećenje prtljaga

Šta da radim ako je moj prtljag stigao oštećen?
Kada se uverite da je Vaš prtljag oštećen, obratite se našoj službi Lost and Found (izgubljeno-nađeno) koja se nalazi na aerodromu. Tu će se napraviti Zapisnik o oštećenom prtljagu. Na osnovu tog zapisnika kontaktiraćete našu službu za reklamacije, sa zahtevom za naknadu štete.

 

Telefoni za Informacije

Mobilni:

+381 (0)62 42 42 84

Call Centar:

+381 (0) 21 472 52 33

+381 (0) 21 472 52 32

Call centar svakog dana
od 8:00 do 19:00

Prijatelji sajta!



ddor_baner

logo-unicredit

Login
Move
Close
Zaboravili ste korisničko ime?
Zaboravili ste lozinku?

EU Tickets

Avio karte Povoljno 100%
Avio karte     Jeftine 100%
Avio karte  Sigurno 100%